Logo Lokalnej Grupy Działania Brama Lubuska STOWARZYSZENIE LGD BRAMA LUBUSKA
ul. Wałowa 1
66-200 Świebodzin
NIP: 927-189-81-99
tel. 532 369 084
tel. kom. 501 031 251, 532 369 084
e-mail: biuro@bramalubuska.pl 
     




 

Dodatkowe załączniki do wniosków o przyznanie pomocy

W związku z tym, że do rozpoczęcia naborów pozostaje coraz mniej czasu, informujemy jakiedodatkowe dokumenty będą bezwzględnie wymagane do załączenia wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy:

  1. minimum 2 oferty cenowe potwierdzające przyjęty poziom cen dla danego zadania z zakresu rzeczowo-finansowego operacji (sekcja VII w Biznesplanie, tabela 7.1. Zestawienie przewidywanych wydatków niezbędnych do realizacji operacji);
  2. ostateczna decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach, a jeżeli jej wydanie nie jest wymagane przepisami odrębnymi ? zaświadczenie o braku konieczności przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko (dokumenty wydawane przez wójta/burmistrza lub Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Gorzowie Wielkopolskim).

Dodatkowo przypominamy też o konieczności pozyskania numeru identyfikacyjnego nadawanego w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności, który nadawany jest przez właściwą miejscowo ARiMR (na wniosek pomiotu). 

Wszystkie wyżej wymienione dokumenty wymagają czasu, by je pozyskać, a ich brak na etapie składania wniosku o przyznanie pomocy będzie skutkował odrzuceniem wniosku !

Poza wspomnianymi wyżej załącznikami oczywiście należy dołączyć do WOPP cały szereg dokumentów, o jakich mowa we WOPP, jakie są wymagane, by poświadczyć spełnienie poszczególnych kryteriów wyboru operacji oraz jakie są wymagane do biznesplanu (np. dodatkowe kalkulacje, przeliczenia).

Zwracamy też Państwa uwagę na fakt, że w PROW 2014-2020 LGD nie ma prawa wezwać do uzupełnienia braków, wnioski złożone podczas naborów w formie pierwotnej przekazujemy do Urzędu Marszałkowskiego. Z kolei Urząd Marszałkowski może wezwać potencjalnego beneficjenta tylko jeden raz do złożenia wyjaśnień w ciągu 7 dni, przy czym uzupełnianie WOPP nie może prowadzić do jego istotnej modyfikacji. Zatem wszelkie decyzje, pozwolenia, zezwolenia muszą być pozyskane i złożone wraz z wnioskiem o przyznanie pomocy, bo nie będzie czasu na ich uzupełnianie.

Gminy członkowskie

  • Herb Gminy Bledzew
    Bledzew
  • Herb Gminy Lubrza
    Lubrza
  • Herb Gminy Łagów
    Łagów
  • Herb Gminy Międzyrzecz
    Międzyrzecz
  • Herb Gminy Pszczew
    Pszczew
  • Herb Gminy Przytoczna
    Przytoczna
  • Herb Gminy Skwierzyna
    Skwierzyna
  • Herb Gminy Skąpe
    Skąpe
  • Herb Gminy Szczaniec
    Szczaniec
  • Herb Gminy Świebodzin
    Świebodzin